9. juni 2011

Slikt man ser...

En liten oppsummering av mine meninger om et fåtall av nåtidens internettfenomener:

  • REBECCA BLACK
    Trash is trend! Denne 13 år gamle jenta fra USA skulle latt fredagen få være i fred. Hver gang noen hører ordet "Friday" heretter, får de assosiasjoner til en skjærende, plagsom, autotunet jentestemme. Nei, jeg gleder meg ikke like mye til fredagene framover. Og ikke torsdag, lørdag eller søndag heller forsåvidt, for hun nevner søren meg dem også. Takk til Rebecca Black! Nå har jeg endelig lært at torsdag kommer før fredag, og at fredagen blir etterfulgt av lørdag og deretter søndag.
    Thumbs down!

Foretrekker heller Brock's dub-versjonen av "Friday". MY HAND IS A DOLPHIN!


  • PLANKING
    Til dette har jeg bare ett kort spørsmål: Hvorfor??
    Da VG og Dagbladet for en stund tilbake skrev om en mann som hadde falt i døden etter et plankingforsøk på en veranda høyt oppe, så eksploderte trenden også i Norge. Planking er blitt kjempepopulært, og jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor. Folk legger seg flat for å bli tatt bilder av. Jeg legger meg i alle fall ikke flat for planking. Nei, det ser jeg ikke vitsen i. Noen vil kanskje argumentere med at det er gøy og sykt random, men likevel... Nei, klarer ikke helt å hekte meg på trenden. Har ikke noe imot de som gjør det, men jeg lurer fortsatt på: HVORFOR?
Foto: Adrian Boliston (Flickr)

  • CHAIRING
    Med planking kom også motsvaret; chairing. Ja, det er slik det høres ut som. Ta en stol, sett den et rart sted, sett deg på den med beina samlet og hendene på knærne, og få noen til å ta et bilde av deg. Kunne kanskje spurt HVORFOR? her også, men det er det liten vits i. "Chairing is caring" heter det, og det forklarer det hele. Frister faktisk å henge seg på gjengen og ta et stolbilde. Er blitt fan av chairing på Facebook i alle fall, og anbefaler deg å gjøre det samme. Sykt random dette også, men jeg syns chairing var hakket mer random enn planking. And I like it!

  • TONJE LANGETEIG
    Nok en gang: Trash is trend! Norge har fått sin egen Rebecca Black. Eller det vil si, vi har fått en voksen, ikke fullt så autotunet, men samtidig blondere og mer plagsom versjon av Rebecca Black. Hun heter Tonje Langeteig, kommer fra Holmestrand, er visstnok hestegal og har allerede gjort seg til D-kjendis gjennom deltakelse i "Dating i mørket". Oppmerksomhet fra det norske folk ga tydeligvis mersmak, og nå har hun kokt i hop et skvip ved navn "I Don't Wanna Be A Crappy Housewife".


    Og nå ble nok Tonje-mor glad, for til og med det store amerikanske kontinent har oppdaget sommerens store hit. Blant andre CBS og Perez Hilton har omtalt Langeteig på sine sider, og det er delte meninger. Perez virker på en måte positiv, mens CBS (og resten av verden) ikke er fullt så fornøyd (med god grunn). Å lage dårlige sanger begynner tydeligvis å bli en trend, og er i alle fall genialt hvis du vil ha mange views på Youtube. Tonje har snart passert 700 000 views, og det har gått en uke siden filmen ble lastet opp. Way to go, Holmestrand!
    Ett spørsmål: Er dette seriøst?

Mer tekst enn vanlig denne gangen, og kanskje litt vel (u)saklig? Menmen, slikt må man tåle inni mellom. Fikk plutselig veldig lyst til å skrive litt om dette emnet, så dere få ha meg unnskyldt om det ble for kjedelig. Slik er det når man har sommerferie og får tid til å tenke på andre ting enn skole (ikke at det er negativt altså!) Her kommer en random video til slutt (kattefilmer på Youtube er jo et slags fenomen det også...)

Ingen kommentarer: