29. mai 2011

Hjem igjen

Dagen var lørdag, datoen var 28.mai 2011, stedet var Volda og målet var: tømme og vaske leiligheten for å flytte hjem til Ålesund for sommeren. "Gamlefolket" (foreldrene mine) møtte opp med en stor varebil i tolv-tida midt på dagen, og vi satte i gang. Jeg spurte om det var sannsynlig å bli ferdig med alt til klokken seks så jeg kunne rekke hjem til et selskap klokken åtte, og vi konkluderte med at vi hadde rikelig med tid. Ja, det går an å ta så feil...

Da vi startet flyttearbeidet, tenkte jeg at det var...

...siste gang jeg sto på soverommet

...siste gang jeg så denne utsikten fra leiligheten

...siste gang jeg fikk se denne skrivepulten

...siste gang jeg (i dette tilfellet mamma) brukte kjøkkenet

...siste gang jeg gikk ut av denne døra

...siste gang jeg lo av de usaklige setningene på kjøleskapet

Men neida, vi hadde ikke regnet med at flyttingen skulle ta så lang tid som den gjorde (5 timer pluss pause). Så derfor ble det lite vasking (vi gadd ikke engang begynne), og må innover på tirsdag for å vaske ned leiligheten. Dermed ble det ikke siste gang jeg gikk ut den døra. Slik kan det gå...
Noen få bilder til slutt:

Årets beste setning på kjøleskapet (etter min mening)

Den store varebilen var bare akkurat stor nok

Pappa skulle så klart dokumentere
flytteprosessen. 

Ingen kommentarer: