25. januar 2012

Kjekt ja!

Tida flyr og jeg er virkelig dårlig til å blogge. Men det betyr vel bare at jeg har det bra det da, eller? Joda, Hawai'i er strålende som alltid (dobbel betydning!) Nå har jeg tilbrakt over en uke i paradis igjen, og hva har skjedd? Listen carefully, I say this only once (les: "Allo! Allo!")

Read it in English HERE

Kjekt å være i Fort de Russy beach park igjen

Første uka gikk stort sett med til å fikse det som burde fikses før skolestart, f.eks. busskort, skolebøker og betaling av skoleavgift. Men det var på langt nær alt. Når man bor på Hawai'i og har en uke til å gjøre det man vil, så blir det selvfølgelig litt strandliv. Oh yes, her snakker vi intens tanning flere dager på rad. Jeg har aldri før tilbrakt så lite tid i sjøen når jeg har vært på stranda. Ikke det at jeg har et enormt behov for å få brunfarge, men når alle andre er lite badelystne, så gidder ikke jeg heller. Fikk uttelling for dagene da, for da jeg kom til dramatime i dag, så fikk jeg plutselig høre kommentaren:
"Erik, how did you manage to get a tan in Norway?!"  
Ja, forresten, her i USA kaller folk meg bare Erik, ikke Svein Erik. Jeg tenkte det ville være enklere å uttale for amerikanere, så derfor har jeg presentert meg slik.

Kjekt å se rare folk igjen

Kjekt å se flotte bygninger igjen

Kjekt å gå på shopping igjen (f.v. Emiko og Linda)

Kjekt å se rare produkter i butikken igjen (Penispasta? Seriously??)

Kjekt å gå på happy hour og møte crazy fishlady og den marihuanafrelste mannen hennes

Kjekt å skype med foreldre hjemme i Norge

Kjekt å se solnedgang i Waikiki igjen!

Å bo på stranda noen dager er fint det, men blir jo litt kjedelig i lengden også. Så når skolen begynte i går (mandag), så var det egentlig greit å begynne på igjen. Dette semesteret skal jeg studere kommunikasjon, PR, koreansk og drama. De tre førstnevnte er på mandager, onsdager og fredager, mens drama er som alltid tirsdag og torsdag. Siden tirsdagen nå er over, betyr det at jeg har fått teste alle mine nye fag, og hittil virker det som om jeg kun har gjort gode valg. Til og med kommunikasjon, som jeg tenkte kanskje kom til å bli ganske tørt, virker som det kan bli spennende. Både lærer og klasse ser i alle fall ut til å være svært ålreit. Men nå skal jeg ta verken gleder eller sorger på forskudd, for jeg har tross alt kun overlevd to skoledager enda. Likevel har jeg troa på at dette blir bra!











Forresten, har du lest bloggen til min roommate Linda? Ikke? Da MÅ du gå inn på lindahenriksen.blogspot.com   ASAP!




                               ALOHA!




>> English version here <<

Hawai'i, I'm back! You better watch out!

It's been one and a half week since I returned, and life is good here in paradise. School started this Monday, so what did I do last week then? Linda, my roommate, and I did mostly two things last week: fix what needed to be fixed before school started and spend a lot of time at the beach. Time to get tanned again!

For three days we literary lived at the beach, at least for four or five hours each day. And even though it's relaxing and all that, it can get boring eventually. So when school started this Monday it actually was good to do something else too. Now I really look forward to chill at Waikiki beach on Saturday again. Beach/tanning/swimming addicts? Neeh... (okay, maybe a little bit)

This semester I have some similar classes from what I did last semester, but also some way different ones. I'm still in Korean class. I've upgraded from Acting 1/2, and is now in both Acting 3 and Theater Performance. And now it's no more Western Music History for me, but Communication and Creativity (last one is a advertising/PR class). I've only had each class once so far, but my first impression of them all is very good. I think this semester can be even better than the previous one. (I might have to work a tad more though)

So that's it for now! Tune in later this week, and I'll try to update if something interesting happens. Aloha!

Ingen kommentarer: