27. august 2011

På plass i paradis

Etter ni timer på nattbussen, to timer på Gardermoen, to timers fly til London, to og en halv time på Heathrow, elleve timer på fly til Los Angeles, tre timer på LAX, fem timer på fly til Honolulu og en times venting før jeg ankom hotellet i byen, så var jeg rimelig død torsdag kveld. Reiste fra Oslo 07:55 lokal tid, og ankom Honolulu 21:00 lokal tid, samme dato! Og da hadde jeg reist i 25 timer, så det var et vanvittig langt døgn. Takk og pris for at jeg kom fram på kvelden, så kunne jeg gå til sengs med en gang. På grunn av dette har det ikke blitt noe problem å tilpasse seg tiden her på Hawai'i.

Var likevel veldig trøtt i går kveld, men det skyldes nok også en varm dag med mye vandring og shopping i Honolulu. Visste du at denne byen kan skryte av å ha verdens største utendørs kjøpesenter? (290 butikker/spisesteder!) Tar noen dager å komme seg over hele den greia, ja. En tur på kjøpesenteret var i alle fall veldig nødvendig for min del i går, for jeg oppdaget plutselig at det var en ting jeg hadde glemt å sjekke før jeg reiste: behovet for strømadapter... Jepp, der satt jeg med mobil, iPod og Mac som var i ferd med å lade ut, og hadde ingen mulighet til å gjøre noe med det der og da. Men etter litt Google magic fant jeg ut at Radioshack selger slike ting. Så da ble det en tur innom der, og plutselig hadde jeg all den strøm jeg trengte.

Oh yes, dette er mitt nabolag fram til jul. Foto: Payton Chung (Flickr)
Jeg tror egentlig ikke man trenger en halvtime for å gå til kjøpesenteret, men jeg hadde visstnok ikke studert kartet godt nok. Jaja, jeg fikk i alle fall sett nøye på "nabolaget" mitt her i Waikiki-området. Honolulu, som er byen jeg skal bo i under hele oppholdet, er virkelig paradis. Og da har jeg bare sett en brøkdel foreløpig. I dag blir det tur til kjøpesenteret igjen. Ikke fullt så varmt, så da holder jeg nok ut litt lenger. En ting er sikkert: jeg MÅ kjøpe meg flere shorts. Dongeribukse her nede (3 stk) var vel pessimistisk. Ikke at jeg har brukt dem altså, de ligger langt nedi kofferten.

Og til slutt for dem som er lost når det gjelder geografi: Nei, jeg blir ikke rammet av orkanen Irene. Den er på østkysten, ved New York. Jeg er midt i Stillehavet akkurat nå. Så vet du det.

1 kommentar:

ann-mari sa...

Så deilig, Svein Erik, bad og sol deg masse for oss i Ålesund,har ikke kjent sommeren iår.