25. januar 2011

Eksperiment: Hjemmelaget pizza

Kanskje ikke verdens farligste eksperiment, men likevel risky business. Her er det en middag som står på spill, og en dårlig middag kan bety en dårlig ettermiddag/kveld. Ble det suksess eller katastrofe? Trykk LES MER for å se hvordan det gikk da jeg prøvde noe nytt på pizzaen i dag.

Ok, hva er nå så spesielt med den pizzaen jeg lagde i dag. Ikke egentlig så veldig mye, med unntak av at jeg hadde på flere ingredienser enn det jeg bruker. Som sløv student finner man alltid lettvinte løsninger, så lenge det ikke er altfor (!) lett (Grandiosa er en slik altfor lettvint løsning som fungerer kun i nødstilfeller). Vanligvis kjører på med ferdig pizzabunn (type: NÅ), toro pizzafyll, kjøttdeig og ost. That's it! Men i dag slo kreativiteten til, i alle fall til en viss grad. Bare sjekk denne oppskriften:

1 stk ferdig pizzabunn (NÅ)
350 gram kyllingkjøttdeig
1 stk kyllingfilet
1 paprika
1/2 boks mais
Noen salatblader
Revet ost (eller det er vel ikke egentlig ost, siden jeg brukte First Price sin variant)
Toro pizzafyll (smak: tomat og urter)
litt rosmarin og annet valgfritt krydder

Oh yes, ikke verst, hæ? Liker i alle fall å tro selv at dette var et bra tiltak. Var litt skeptisk da jeg satte pizzaen i ovnen:

Men etter noen få minutter så det veldig lovende ut:

Og resultatet? Fantastisk! Skal helt klart bruke den kombinasjonen flere ganger, og det bør du også.

Neimen, har du sett, dette kunne jo nesten havnet rett inn i en husmorblogg. Jaja, en gang innimellom må være lov...

Ingen kommentarer: