22. november 2010

Uka som gikk

Forrige uke var av det lite innholdsrike slaget, for nå begynner eksamenslesingen å ta seg opp. Det er riktignok to uker til første skriftlige eksamen, men det betyr ikke at man kan hvile.
Trykk les mer, og legg gjerne igjen en kommentar. 
Hva synes du om den nye Harry Potter-filmen?

Nei, to uker er kort tid når man har to fag å lese seg opp i, og spesielt når det ene faget heter medievitenskap og boka er skrevet av Jostein Gripsrud. Ikke at det er så veldig tung litteratur, nei, det er er håpløs litteratur. Men en ting kom i alle fall tydelig fram i boka, som omfatter både bloggere og andre nettsamfunn (se bildet over)

Ja, det er lesing som har stått på planen, og derfor har stort sett dagene gått med til å stirre i en bok eller observere folk som kommer inn på lesesalen. Det er faktisk et problem med lesesalen, synes jeg. Ikke at det er folk der, men at det er så stille at man blir ekstra oppmerksom hver gang noen åpner døra og kommer inn i rommet. Så klart MÅ man se hvem det er, i alle fall må jeg det. Burde egentlig vende blikket ned på dette her:

Utenom lesing jobbet jeg fra meg to vakter på studenthuset Rokken i løpet av uka. Onsdag var det quizkveld, og tidenes roligste vakt. MEN lørdag var det helt motsatte, med piratfest, fullt hus og mye arbeid. Men jeg klager ikke. Kjekt å jobbe som frivillig for studentsamfunnet.

Vært veldig kaldt ute siste uka, så litt tiltak å komme seg ut (mye klær må på). Men sjekk så fint det er da (Rotsethornet, visstnok Norges styggeste fjell):

Fredag kveld var jeg forresten på kino og så Harry Potter og Dødstalismanene del 1. For deg som har lest boka; gled deg! Den var veldig bra og holdt seg svært godt innenfor det boka forteller. Filmen tar med omtrent alle de viktigste scenene, og lager ikke nye historier. En fryd for øyet for en som har lest Harry Potter i mange år.

Trykk her for å se trailer til filmen
Hvis du derimot ikke har lest boka; gled deg likevel, men jeg forstår om du synes den ikke er fullt så bra. Filmen er jo laget ut ifra første del av den sjuende boka, og derfor blir det ikke den vanlige spenningskurven. Det går kanskje litt flatt framover, og har bare noen mindre spenningshopp underveis. Men likevel, en film som er verdt å få med seg, i alle fall hvis du skal se del 2 (da MÅ du se den)

Spørsmål: Hvis du har sett Harry Potter 7 (del 1), hva synes du?

3 kommentarer:

Animalphan sa...

Jeg synes den var helt fantastisk, levde meg helt inn i historien. Mange av scenene var akkurat slik jeg hadde sett for meg da jeg leste boka, og stemninga var også helt lik. Elsker at de har delt den opp, for da blir det mer tid til dialog og ikke bare masse action.

Gripsrud er håpløs, er enig der. Men masse av det som står i Gripsrud, står lettere forklart i Schwebs og Østbye, så det blir nesten som repetisjon!

Anders sa...

Ditta fjellet der ligna på ahlgrens biler :P

Iver sa...

Godt fornøyd med første del! Synes de har fått med mye viktig fra boka, blir nok mer action i kommende film for å sei det so. De som ikke har lest bøkene begynner å falle av for alvor nå!

Bra film, som er verdt å se!! Gutta koste seg i alle fall på Prinsen kino!!