7. desember 2010

En hjelpende hånd

Teknologi meg her og teknologi meg der. I dag har det blitt mye av den slags.

Først var det eksamen i medievitenskap som stod på planen, og der fikk vi såklart en rekke spørsmål om de emnene jeg hadde lest minst om. Hvorfor får vi om mediepåvirkning når vi kan få om semiotikk, hermeneutikk eller narratologi? Nei, jeg måtte til å skrive en lang besvarelse om medienes teknologiske utvikling og dets betydning for mediebrukerne.

Jaja, nok om det. Jeg skal ikke plage lesere med kjedelig medievitenskap. Nå er jeg fri fra faget for noen uker, og takk og pris for det.

I kveld har jeg derimot hjulpet til på den teknologiske fronten, gjennom teknologi. Min gode venn Kristine har i kveld gjort seg aktiv både på Twitter og blogg, ved hjelp av min guiding via Skype. Nei, nå er det ikke trygt på nettet lenger. Kom dere vekk før hun tar over hele greia (eller sjekk ut Kristine sin BLOGG eller følg henne på TWITTER!) Hvis du ikke forstår språket på sidene hennes, så er det fordi hun skriver på bygdevestlandsk, og det er ikke alltid like lett. God fornøyelse!

Ingen kommentarer: